Okole-Góry Kaczawskie

Po małej przerwie znów wracamy na szlak. Kolejny cel naszej wyprawy to szczyt Okole. Pomysł na eksplorację tego miejsca narodził się podczas wizyty na Ostrzycy. Wyraźnie widoczny, na pierwszym planie, ze szczytu Ostrzycy  szczyt Okole zaprasza swoją majestatycznością. Po wnikliwszym zapoznaniu się z informacjami o tym miejscu, okazało się że jest to doskonały punkt do nocy pod gwiazdami. Szczyt skalisty, z wyraźnie eksponowanym miejscem widokowym z przepiękną panoramom na Karkonosze – to przyciąga.

Szczyt okole, Góry Kaczawskie.

Jako punkt startu obraliśmy miejscowość Lubiechowa, tuż za nią, u podstawy góry, znajduje się niewielki parking leśny. Na parkingu zjawiamy się późnym popołudniem, zarzucamy plecaki i żwawo ruszamy w górę. Szlak jest doskonale oznaczony, i wygodny, choć czasem wymaga ciut więcej siły. Po kilkudziesięciu minutach jesteśmy na szczycie, panorama jaką zastaliśmy na szczycie wlała zachwyt w nasze dusze. Piękny widok na Karkonosze, po naszej prawej, na tle Rudaw Janowickich, wyraźnie widoczne Sokoliki ze swoimi charakterystycznymi turniami. A tuż przed nami, po drugiej stronie doliny, Łysa Góra z doskonale widocznym wyciągiem, który teraz, latem, wygląda trochę abstrakcyjnie.okole_gory_kaczawskie

Rozbijamy obóz i przy ognisku z butelką w ręku podziwiamy nocną panoramę. Jest już późno kiedy wreszcie kładziemy się w hamakach. Noc jest ciepła i sucha (bardzo nas to ucieszyło, bo nie mieliśmy plandeki).  Rano pakujemy się i idziemy w dół.